Sunday 26 July 2009

JOGGING & SENAMROBIK DI TAMAN TASIK TITIWANGSA KL

Dah sekian lama, sahabat kesayanganku beria-ia ajak senamrobik dan jogging di Taman Tasik Titiwangsa KL; "jom la akak, best sangat, tau..poco-poco ada, bollywood ada, jom la" berkali-kali dia ajak.  "ok, ok, tenguklah next wik, insyallah', itu je ayat yang ku jawab tiap kali dia ajak.  Sorang lagi yang sahabat kesayangan goda untuk join ialah Ayang. 'Jom la Ayang'..samalah jawapan maacam aku bagi.

Aku masih ingat 2 3 minggu lepas, malam minggu Ayang sms aku, confirm jadi tak nak p TTTKl tu. Aku jawab insyallah. Tapi tiba saaTnya, tak jadi jugak. Pagi Isnin bila sampai ofis, aku meluru tanya Ayang, jawapan yang Ayang berikan, "ala, sori la Ayang tak g, KL hujan lebat pagi tu..tidur sampai tengahari!" jawab Ayang manja dan dia ingat aku p. Tapi bila aku jawab yang aku tak p, cepat-cepat Ayang mencelah " Ha! akak, pasti nanti Kak Asmah bising dan perli pada kita"..hehehe hahaha kami ketawa bersama.

Pagi tadi jam 5.30pagi aku sms pada sahabatku, yang aku akan ke TTTKL.  Tapi tiada jawapan. Selepas solat Subuh, aku dan kedua-dua puteri kesayanganku bersiap untuk ke sana.  Teringat sahabatku kata, minggu ni temanya BIRU.  Aku dah belikan tshirt warna biru, tapi tak muat, so aku paskan pada puteri keduaku.  

Sebenarnya aku tak dapat bayang langsung jalan nak ke TTTKL tapi yang aku ingat sahabatku pernah bagitahu TTTKL berdekatan dengan Istana Budaya.  Dengan keberanian yang ada serta keyakinan yang diberikan oleh kedua-dua puteriku, aku terus sahaja ke sana.

Alhamdulillah, tak banyak masalah coz tempat yang aku refer iaitu dengan suami kesayanganku, kami sampai TTTKL dengan senang..ye la, subuh2 hari mana ada kenderaan selain aku dan beberapa buah kenderaan yang lain di jalan raya.

Hujan agak lebat, sementara tunggu sahabatku itu, aku singgah Cafe TTTKL, sekadar alas perut iaitu 2 keping roti dan air milo.  Seronok nampak anak-anakku..ye la, seingat aku inilah 1st time kami berjogging pada awal pagi.

Sahabatku masih tak nampak batang hidung..kami berjogging manja-manja..rupanya senamrobik start jam 8pagi!.  Aku perasaan 'konduktor' senamrobik memandang dan senyum pada kami..aku rasa tentu dia cam yang kami ini 'student' baru.."handsome gak konduktor nih!"..bisikku..hehehe..

Diiringi muzik-muzik  dan lagu yang rancak, tanpa disedari kami dah basah kuyup tapi aku perasaan semua dah excited untuk teruskan senamrobik. "Ok tak, nak teruskan tak..hujan ni" kedengaran konduktor melaung..tapi masing2 angkat tangan tanda nak diteruskan.  Memang best, betullah kata sahabat kesayanganku tu.  "Akak p la sekali, sekali sahaja pas tu ikut akak la, nak teruskan ke tidak," rupa2nya sahabatku tau pabila p sekali pasti akan nak teruskan lagi.

Lebihkurang 40minit berlangsung, baru ku perasaan sahabatku datang.  Ramai! jadi aku tak perasaan yang dia berada kat barisan depan.  Lagi la seronok!..'bollywood, bollywood" jerit sahabatku. Konductor arahkan assistant dia tukarkan lagu bollywood..apa lagi semua ketawa dan mengikut rentak tarian bollywood.  Rupanya semua tarian baik rancak, disko, inang dan bollywood apabila ditansformasi kepada senamrobik, ia menjadi satu skill gerakan yang amat menarik dan mengeluarkan peluh!.

Jam 9pagi selesai! Puteri2 kesayanganku..."ibu datang lagi tau, jangan lupa next wik, datang tau, Ibu, kita datang ek".  Anak2ku amat gembira dan amat teruja nak teruskan senamrobik ini pada setiap Ahad.  Tema nextwik ialah MERAH.

No comments: