Thursday 25 December 2008

HARI INI-24 DISEMBER 2008

Aku mc  hari ini-kepala sakit sangat tambahan lagi flu dan asma. Kebetulan pulak malam tadi anakku Ariff, matanya bengkak terkena kayu.  Dia memang nakal, katanya main dengan kawan-kawan dia kat padang, entah macamana terkena kat mata.  Mata putihnya bengkak, takut jugak aku tenguk, lantas aku bawanya ke PUSRAWI Seksyen 14 PJ. Dr Syam yang selalu bertugas kat PUSRAWI kata, its ok. tak teruk sangat, bukan mata yang luka, cuma terkena kat bawah mata.  Bila Ariff gosok matanya dengan tangan, so bengkak jadinya.  Lega bila Dr Syam kata macam tu.  Puteraku sorang ni memang ada masalah dengan matanya, dia selalu mudah dapat selsema dan amat alergi dengan permakanan.  Sebab itulah mata dan hidungnya selalu gatal-gatal.  Dah bermacam ubat dan doktor ku jumpa, ubat yang sama, nasihat yang sama! so bergantung pada ubat dan antibiotik je la.  Kesihan ku tenguk puteraku ini terutama bila malam nak tidur dan tengah-tengah malam.  Tapi dia memang kategori hyper aktif dan banyak bercakap! hehehe kalu bab cakap, serah padanya! ada masa kami pun tak faham apa dia cakap! heheh..dia lah satu-satunya anak lelakiku dan selalu ku kata bila orang bertanya kan ku jawab ' dia la bakal usung keranda aku nanti'!

Kesempatan jumpa Dr Syam terus aku pun minta ubat untuk selsema dan asma aku dan mc sekali. Hari ini aku bangun lambat, selepas solat subuh, aku makan ubat dan tidur kembali.  Nak tahu pukul berapa aku bangun! 12.30pm! bangun jer terus masak untuk lunch. Terpaksalah masak walaupun badan tak sihat.  Hubby ada seminar kat Putrajaya, so tentulah dia balik lewat petang.  Sambung tidur lagi!

6.30 petang Kak Long datang ajak puteri-puteriku pergi shopping di Mid Valley.  Petang bila hubby balik aku ajak dia ikut sekali ke Mid Valley untuk shopping pakaian sekolah anak-anak.  Selepas maghrib aku ke Mid Valley.  Jumpa Kak Long dan anak-anak kat sana.  Tempat yang pertama aku tuju ialah GARDEN CAFE. Lama tak pekena laksa penang, memang best laksa penang kat situ.  RM5.90 semangkuk tapi berbaloi la.  Pas pekena laksa baru kami shopping.  Terima kasih kepada Kak Long dan Syahman kerana bagi bantuan 'duit ehsan' RM100 bagi menampung shopping pakaian dan keperluan sekolah anak-anakku.  Budi baik kalian hanya ALLAH SWT sahaja dapat membalasnya.  Semuga ALLAH SWT murahkan rezeki kalian.  

Lepas tu kami berpakat untuk pergi ke 'Uptown' Veledrom, Cheras.  Ia macam Uptown Kota Damansara.  Memang meriah dan happening.  Seronok sangat walaupun ku tak shopping giler2 cuma beli tshirt untuk Alia je.  Pertama kali dan Insyallah lain kali aku nak p ke sana lagi. Badan tak sihat tapi bila bab shopping dan jalan-jalan, akan hilang segala sakit!!

No comments: