Tuesday 23 December 2008

'JEJAK KASIH' JOANNA or JOYAH!

Aku terima panggilan daripada Puan Badariah atau panggilan Bad. Pengenalan kami adalah kerana Kem Sahabat Alam anjuran UKSB. Bad dan suaminya Encik Roslan memang pasangan setia yang tidak pernah mis menghantar anak-anak mereka setiap program anjuran UKSB terutamanya KSA.

Keluarga Bad mempunyai seorang anak angkat 'mek salleh'. Tahun 80an - masa itu Malaysia banyak mengadakan program pertukaran anak angkat dengan negara luar seperti Jepun, UK dan USA. Setelah lebih 20 tahun berpisah, melalui pencarian melalui internet, keluarga Bad dapat menemui kembali Joanna atau dengan panggilan masa kat Malaysia dulu JAMALIAH atau dengan panggilan manja JOYAH. Joyah merupakan seorang lead singer kat USA, heavy metal la. Mempunyai beberapa album walaupun ia tak sepopular  linkin park tapi selalu membuat road show seluruh USA.

Aku telah arrangekan assignment untuk majalah URTV dan HARMONI dan pada 29 November 2008 aku, editor HARMONI dan wartawan URTV berkunjung ke rumah Bad di Bandar Baru Bangi.  

Yang aku tertarik dengan minah salleh ni iaitu walaupun sudah lebih 20 tahun tinggalkan Malaysia namun cakap loghat Perlis memang pekat dan memahami apa yang kita cakap.  Masih tidak kekok makan dengan tangan.  Roti canai, masak kari dan kuay teaw adalah kesukaaan dia.  HARMONI dan URTV akan keluar story tentangnya..tunggu dan baca ye.


ayu dengan pakaian baju kurung..

No comments: